Gepubliceerd op 12-03-17 | Categorie:

Timemanagement ‘Baas over eigen tijd in de zorg’

“Een cursus waar je echt iets mee kunt; je kan er direct mee aan de slag.”

“Heel leuk. Goede afwisseling van praktisch doen en input krijgen van de trainer en tenslotte zelf aan het werk ermee.”

“Blij dat ik hier mijn (kostbare) tijd aan besteed.”

Als zorgprofessional heb je veel ballen in de lucht te houden. Je hebt je cliënten contacten, je werkoverleggen, je moet je uren bij houden om op een juiste manier te kunnen declareren en je hebt natuurlijk het bijhouden van gegevens in het zorgmanagementsysteem. Alles bij elkaar vergt dit veel tijd en er ontstaat als snel een conflict tussen waar je voor opgeleid bent en de administratieve rompslomp.

Heb jij jezelf wel eens afgevraagd welke taken, rollen en bevoegdheden je hebt binnen jouw werk als zorgprofessional? Welke drie rollen in jouw top drie staan en welke taken daarbij horen? Wat je als dringend ervaart en wat echt belangrijk is? Kortom welke keuzes maak jij en welke prioriteiten stel jij in de hoeveelheid taken en opdrachten die je wil of moet doen, en hoe maak jij dan deze keuzes? Met zorg voor je verantwoordelijkheden, taken en je eigen tijd.

Timemanagement kan je hierbij uitstekend helpen. Het is namelijk een aan te leren vaardigheid die gaat over prioriteiten stellen, delegeren, helder communiceren, onderhandelen en tijd besteden aan datgene dat belangrijk is voor jou. Door inzicht leer je andere keuzes te maken met betrekking tot je rollen, taken, verantwoordelijkheden, bevoegdheden en tijdbesteding. Het inzichtelijk maken van deze zaken maakt dat je sneller, slimmer en effectiever proactief beslissingen kunt nemen. Eigenlijk gaat Timemanagement over het nemen van persoonlijk leiderschap in je werk.

Waarom deze training?

  • Omdat je regelmatig tijd tekort komt.
  • Omdat je het niet gemakkelijk vindt de juiste prioriteiten te stellen.
  • Omdat je alles ervaart als dringend en belangrijk.
  • Omdat je af wilt van de ‘waan van de dag’.
  • Omdat je het idee hebt dat keuzes voor je worden gemaakt in plaats van dat jij hier zelf controle over hebt.

Wat leer je?

  • Je rollen, taken en verantwoordelijkheden in kaart te brengen.
  • Om te gaan met je timemanagement saboteurs.
  • Heldere doelen te stellen met betrekking tot je rollen en taken.
  • Zelf een effectieve planning te maken.
  • De juiste prioriteiten te stellen.

In deze training wordt gebruik gemaakt van zeer concrete methoden en technieken en je gaat naar huis met werkbare tips, trucs en checklists die je direct persoonlijke effectiviteit en efficiënt timemanagement zullen opleveren. Heb jij het permanent druk en ervaar jij regelmatig stress in verband met te veel deadlines en zit je klem tussen werk en privé? Dan is deze training een uitstekende tijdinvestering voor zowel je werkgever als jezelf!

Cursusdatum en -locatie
De training vindt plaats op Dinsdag 21 november 2017 of Dinsdag 13 maart 2018 van 9.00 tot 17.00 uur. De locatie is bij Ergotherapie Nederland, gebouw ’t Hart, Orteliuslaan 750 te Utrecht.

Accreditatie
6 punten

Bewijs van deelname
Deelnemers ontvangen na afloop een bewijs van deelname.

Kosten
Leden: €275,-
Niet-leden: €395,-

Inclusief BTW, cursusmateriaal, uitgebreide catering en gratis parkeren.

Cursusvoorwaarden
De cursusvoorwaarden kunt u hier downloaden.

Aanmeldingsformulier





Datum Cursus (verplicht)

Achternaam (verplicht)

Voornaam voluit (verplicht)

Overige voorletters

Adres (verplicht)

Postcode (verplicht)

Woonplaats (verplicht)

Telefoonnummer

Uw email (verplicht)

Lidnummer EN / VE

Nummer kwaliteitsregister

Prijs (verplicht)

Ik ga akkoord met de cursusvoorwaarden (verplicht)

Tags:



Reacties zijn gesloten.

Terug naar boven ↑


Terug naar boven ↑