Gepubliceerd op 10-12-16 | Categorie:

Trainingen ‘Online marketing voor Ergotherapeuten: Zo kiezen cliënten voor jou!’ (3-daagse)

Wat zijn de online kansen van jouw Ergotherapiepraktijk?
Met een goede profilering en effectieve inzet van de juiste online kanalen, weten verwijzers en cliënten je te vinden en overtuig je ze te kiezen voor jou als ergotherapeut of jouw ergotherapiepraktijk. Maar met advies van een marketingadviseur lopen de kosten al snel op. Hoe kan je hier binnen je beperkte tijd zelf mee aan de slag? Tijdens dit drieluik ga je aan de slag met de drie belangrijkste marketingactiviteiten voor iedere ergotherapeut: een toppitch over jou en je praktijk, een wervende website en sprekende social media.

Over de trainer

Deze training wordt gegeven door Erica Bouma van Spring marketing, een marketingbureau gespecialiseerd in de zorgsector. Vanuit passie voor de zorg en haar journalistieke ervaring heeft Erica zich de laatste jaren volledig gespecialiseerd op online communicatie en marketing voor zorgorganisaties, van ziekenhuis tot zorgorganisatie tot praktijk. Binnen Spring marketing heeft zij samen met collega’s voor veel klanten de gewenste groei gerealiseerd in het bereik, de instroom en de klantbinding en geeft regelmatig training op het gebied van (online) zorgmarketing. Deelnemers zijn ruim tevreden over deze trainingen en beoordelen die met gemiddeld een 8. Kijk voor meer informatie op www.springmarketing.nl

Dag 1: Overtuig je cliënt voor jou te kiezen met een toppitch
Wat heb jij te bieden en waarom zouden cliënten voor jou moeten kiezen? Een toppitch is de basis voor jouw online marketing. Hierin beschrijf je waarmee jij jouw cliënten kan helpen, waarin jij je onderscheidt van andere praktijken en wat jij te bieden hebt.

Praktische training, met als resultaten:

  • Persoonlijk profiel: dit ben jij, daarom ben jij onderscheidend en kiezen cliënten voor jou
  • Overtuigende basistekst over jou en je praktijk, voor op je website, social media en partners
  • Duidelijk inzicht in de behoeften van jouw cliënten
  • Praktische tools waarmee je cliëntinzicht nog verder kan onderzoeken
  • Inzicht in hoe je voor jouw cliënten kan schrijven
  • Ervaringen van andere ergotherapeuten bij het profileren

Dag 2: Vindbaar voor jouw cliënten met een wervende website
Je hebt een website of bouwt er momenteel een: hoe richt je die goed in? Wat zet je er wel en niet op? Hoe wordt je website gevonden via Google en andere websites en hoe zorg je ervoor dat cliënten contact met je opnemen of zich aanmelden voor een behandeling?

Direct toepasbaar, en je gaat naar huis met:

  • Praktisch plan van aanpak voor je website: zo ga je die optimaliseren of inrichten
  • Je homepage of pagina naar keuze geoptimaliseerd volgens dit plan van aanpak
  • Duidelijke doelen die jij wil bereiken met je site
  • Beste tools en tips om je site gebruiksvriendelijk in te richten
  • Kennis over het zoekgedrag van je cliënten en hoe je daarop aansluit (SEO)
  • Overzicht van de plaatsen en sites waar je zelf beeld, teksten en illustraties kan maken
  • Mogelijkheden om je website ook via advertenties vindbaar te maken (SEA)

Dag 3: In contact met jouw cliënten met sprekende social media
Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, WhatsApp en Pinterest: welke social media zet jij in voor jouw praktijk? Wie vind je waar? Welke berichten spreken aan, hoe vaak moet je iets delen en welk moment is dan het best? Hoe gebruik je de beperkte tijd die je hebt naast je behandelingen effectief op social media? En wat kan je nog meer inzetten om in contact te komen en blijven met je (potentiële) cliënten?

Deze training gaat in op de laatste trends en beste kansen op het gebied van social media en online kanalen en geeft je direct inzicht in hoe ze efficiënt en effectief inzet:

  • Social media plan: welke social media ga je inzetten en hoe doe je dat?
  • Een ingericht social media kanaal naar keuze
  • Duidelijke doelen die jij wil bereiken met je social media
  • Beste tools en tips om je social media te beheren
  • Praktische tips voor de beste updates op je social media
  • Een update klaar voor verspreiding
  • Overzicht van jouw kansen op andere online kanalen (reviewsites, social kaart, etc.)
  • Mogelijkheden om je cliënten ook via social advertenties vindbaar te maken

Programma (dag 1)

13.30-14.00 Inloop & ontvangst bij Ergotherapie Nederland
14.00-14.15 Voorstellen & kennismaken
14.15-16.45 Training ‘Online marketing voor ergotherapeuten: Zo kiezen cliënten voor jou!’ met als thema
‘Overtuig je cliënt voor jou te kiezen met een toppitch’
16.45-17.00 Afsluiting, evaluatie & einde training

Programma (dag 2)

13.30-14.00 Inloop & ontvangst bij Ergotherapie Nederland
14.00-16.45 Training ‘Online marketing voor ergotherapeuten: Zo kiezen cliënten voor jou!’ met als thema
‘Vindbaar voor jouw cliënten met een wervende website’
16.45-17.00 Afsluiting, evaluatie & einde training

Programma (dag 3)

13.30-14.00 Inloop & ontvangst bij Ergotherapie Nederland
14.00-16.45 Training ‘Online marketing voor ergotherapeuten: Zo kiezen cliënten voor jou!’ met als thema
‘In contact met jouw cliënten met sprekende social media’
16.45-17.00 Afsluiting, evaluatie & einde training

Datum & locatie
Deze trainingen zullen plaatsvinden in het najaar 2018
Maandag 1 oktober 2018 (dag 1), maandag 12 november 2018 (dag 2) en maandag 10 december 2018 (dag 3) van 14:00 tot 17:00 uur.

De locatie is bij Ergotherapie Nederland, gebouw ’t Hart,  Orteliuslaan 750 te Utrecht.

Accreditatie
Accreditatie voor deze trainingen worden aangevraagd.

Kosten

Leden: € 495,-
Niet-leden: € 595,-

Inclusief BTW, cursusmaterialen, catering en gratis uitrijkaart voor P+R Papendorp.

Bewijs van deelname
Deelnemers ontvangen nadien een bewijs van deelname.

Cursusvoorwaarden
De cursusvoorwaarden kunt u hier downloaden.

Aanmelden





Datum Cursus (verplicht)

Achternaam (verplicht)

Voornaam voluit (verplicht)

Adres (verplicht)

Postcode (verplicht)

Woonplaats (verplicht)

Telefoonnummer

Uw privé-emailadres (verplicht)*

* Organisatie-email kan onze reactie-mail blokkeren waardoor u geen bevestiging ontvangt

Lidnummer EN / VE

Nummer kwaliteitsregister

Prijs (verplicht)

Ik ga akkoord met de cursusvoorwaarden (verplicht)


Tags: ,



Reacties zijn gesloten.

Terug naar boven ↑


Terug naar boven ↑