Home » Dit is ergotherapie » Klacht over een ergotherapeut

Klacht over een ergotherapeut

Jouw ergotherapeut doet er alles aan om goede zorg te verlenen. Toch kan er wel eens iets misgaan. Ben je ontevreden over bepaalde zaken of heb je een klacht, dan zijn er een aantal stappen die je kunt volgen:

1. Maak je probleem eerst bespreekbaar

Bespreek je probleem eerst met je ergotherapeut. Misschien is er sprake van een misverstand. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing.

2. Maak gebruik van de klachtenprocedure

Kom je er met je ergotherapeut niet uit of is er een goede reden om het gesprek niet aan te gaan, maak dan gebruik van de klachtenprocedure van Klachten-en geschillenregeling Paramedici. Voorwaarde is dat jouw ergotherapeut aangesloten is bij het Klachtenloket Paramedici (KLP). Leden van de beroepsvereniging zijn automatisch aangesloten bij dit klachtenloket. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris bekijkt jouw klacht. De klachtenfunctionaris geeft ook advies over het indienen en formuleren van de klacht en zoekt naar een oplossing. Meer informatie over de klachtenprocedure zie www.klachtenloketparamedici.nl