Gepubliceerd op 04-12-14 | Categorie: Nieuws

Televisieprogramma’s

Regelmatig wordt het bureau van Ergotherapie Nederland benaderd door producenten van zogenaamde gezondheidsprogramma’s van de commerciële omroepen. Maar niet alleen het bureau, ook ergotherapeuten/leden worden benaderd. Een item in zo’n programma duurt twee à drie minuten en kost minimaal €1.000, ex BTW per minuut. Met daarbij nog aanvullende kosten.

Negatief advies
Ergotherapie Nederland adviseert niet in zee te gaan met deze op het oog aantrekkelijke programma’s. Een serieus beroep wordt heel snel in de welness-sfeer getrokken en daar hoort ergotherapie niet thuis. Daarnaast is het bereik van deze programma’s, die op de zaterdag- en zondagmiddag worden uitgezonden, erg laag. Uit de kijkcijfers blijkt dat het bereik niet meer is dan maximaal 50.000 mensen. Dat lijkt veel, maar is over het hele land verdeeld. Daarnaast is het maar de vraag of de doelgroep voor ergotherapie wordt bereikt gezien de formule van de programma’s.

Publiekscampagne 
Dat voor ergotherapie meer publiciteit nodig is onderschrijven wij. De ALV heeft in november ingestemd met de begroting van Ergotherapie Nederland met daarin een bedrag voor een publiekscampagne. Die gaat de komende tijd worden uitgewerkt en daar zullen we uiteraard aandacht aan besteden op de website.

Tags: ,



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar boven ↑


Terug naar boven ↑