Gepubliceerd op 21-09-17 | Categorie: Vereniging

Ergotherapie Nederland HBO-afstudeerprijs

Ook dit jaar hebben studenten weer hard gewerkt aan afstudeerprojecten. Voor de Ergotherapie Nederland HBO afstudeerprijs zijn 14 afstudeerprojecten door de vier hogescholen en de NCOI/Pro-Education.

De komende periode worden de inzendingen beoordeeld door een gepromoveerde ergotherapeut, een praktiserende ergotherapeut en een beleidsmedewerker van Ergotherapie Nederland. Uit de voorgedragen scripties worden de drie beste inzendingen gekozen. De betrokkenen van de drie genomineerde afstudeerprojecten zullen uitgenodigd worden op de ALV van 23 november 2017. Tijdens de ALV zal de uiteindelijke winnaar bekend worden gemaakt.

De winnaars krijgen:

  • een jaar lidmaatschap van de vereniging
  • plaatsing in het Ergotherapie Magazine van een door de winnaar(s) geschreven artikel over het afstudeerproject
  • een gratis toegangsbewijs voor het Jaarcongres Ergotherapie in 2018

Hieronder de lijst van genomineerde afstudeerprojecten:

De invloed van de fysieke omgeving op het leren en participatie van leerlingen in het reguliere onderwijs – Jorien Keulen, Ceciel Peters, Vita Simons, Gail Vos (Zuyd)

Nieuwe technologie, ondersteuning eerstelijns ergotherapeuten – Berlin Boonmann, Dylan Buddingh, Milou Janssen, Stefani Korvorst (Zuyd)

Levensloopbestendig wonen in Horst aan de Maas– Jeroen Blom, Jasper Hermans, Joanne Pot, Yvette Vossen (Zuyd)

Het belang van behoud van activiteiten, gewoonten en voorkeuren van ouderen met Dementie – Suzanne van der Vorm (HR)

Brains4U: re-integratiecoaches onderbouwd te werk met jongvolwassenen met niet-aangeboren hersenletsel? – Merel van der Sar (HR)

Bruikbare interventies bij MS-gerelateerde vermoeidheid – Amber Overbeek (HR)

Optimaliseren van ouderparticipatie, Kinder- en jeugdrevalidatie – Bjorna Gras (HR)

Bevorderen van therapietrouw bij COPD cliënten na heropname – Lisa Muiselaar (HR)

The Mongolian way of occupational therapy – Ryosuke Asao, Merel Kremer, Anja van Staa (HVA)

Toewerken naar occupational justice door het aangaan van een samenwerking tussen het Shmmah Centre (Kenya) en een Nederlandse school – Cindy Dekker, Hanifa Achahbar (HVA)

Het opzetten van een eerstelijns ergotherapiepraktijk in de Geestelijke Gezondheidszorg, FRIS – Barney Spaans, Jorn Slagman, Kendra Datema (HVA)

Do we focus on social participation? Dementie – Robert van der Veen, Sander van Roosmalen, Steven van der Meij, Tanja de Vries (HAN)

Ergotherapiebegeleiding bij QVS-patiënten: Ervaringen van patiënten en ergotherapeuten – Jill van Bree, Esther Kersten, Marieke Pelkmans, Zoë van Rijswijk (HAN)

Zo zijn wij alert! Bruikbaarheid van een meetinstrument voor de Alertheid in de ergotherapie bij kinderen met Zeer Ernstige Verstandelijke en Meervoudige Beperkingen – Marloes Pardijs-Renes (NCOI /Pro-Education)

Tags:



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar boven ↑


Terug naar boven ↑