Klacht over een ergotherapeut

Door: Ergotherapie Nederland

Jouw ergotherapeut doet er alles aan om goede zorg te verlenen. Toch kan het zo zijn dat je niet tevreden bent. Misschien wil je zelfs wel een klacht indienen? Dan kun je verschillende stappen volgen.

Stap 1: maak je probleem bespreekbaar

Blijf niet met het ontevreden gevoel rondlopen. De eerste stap is een gesprek aangaan met je ergotherapeut. Vaak wordt er dan al veel opgelost omdat er sprake kan zijn van een misverstand. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing. Uiteraard is jouw ergotherapeut bereid en bereikbaar om dit gesprek met jou aan te gaan.

Stap 2: maak gebruik van de klachtenprocedure

Het kan zijn dat een gesprek geen of onvoldoende oplossing biedt. Of dat er een goede reden is om geen gesprek aan te willen gaan. Dan kun je gebruikmaken van onze klachtenprocedure; een aanpak rondom klachten.

Deze aanpak, de Klachten- en geschillenregeling Paramedici, brengt je in contact met een klachtenmedewerker. Deze medewerker heeft geen mening over wie er gelijk heeft. Om een klacht in te dienen, ga je naar www.klachtenloketparamedici.nl. Hier vind je een formulier en uitleg. Wanneer je verdere vragen hebt of er niet uitkomt, kun je het klachtenloket ook bellen of e-mailen. De gegevens vind je ook op de website.