Roep cliënten op om te melden wanneer ze te maken hebben met wachttijd
Hieronder staat per verzekeraar wat verzekerden moeten doen als zij te maken krijgen met een wachtlijst en wachtlijstbemiddeling willen. Per verzekeraar verschilt de te ondernemen actie (of bellen of een contactformulier invullen). Gebruik de desbetreffende link om cliënten/ verzekerden te wijzen op de mogelijkheden voor wachttijdbemiddeling. Je kunt dit plaatsen op de praktijkwebsite of in het (standaard) bericht bij (nieuwe) inschrijvingen.

VGZ                               Zorgadvies en wachtlijstbemiddeling – VGZ
Zilveren Kruis              https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/zorg-regelen/wachtlijstbemiddeling
CZ                                  https://www.cz.nl/extra/wachtlijstbemiddeling
Menzis                          https://www.menzis.nl/zorg-en-vergoedingen/wachtlijstbemiddeling
DSW                              https://www.dsw.nl/consumenten/zorgverzekering/wachtlijstbemiddeling
Salland                          https://www.salland.nl/zorgadvies/wachtlijstbemiddeling
ONVZ                             https://www.onvz.nl/zorgadvies/wachtlijstbemiddeling
Zorg en Zekerheid       https://www.zorgenzekerheid.nl/zorg-regelen/hulp-bij-het-regelen-van-zorg

Bekijk ook de factsheet met de resultaten een enquête onder ergotherapeuten naar de wachtlijst problematiek.
Bekijk het nieuwsbericht over de publicatie van de wachtlijst problematiek.